Tercera sessió

Fem psicomotricitat amb farina

Grup d’edat: nens i nenes de P4

Materials: farina, cubells i coladors.

Disposició de la sala: la sala es presenta amb una muntanya de farina, col·locada al centre de la sala, i envoltada dels cubells i coladors.

IMG_0392 IMG_0393

Fases de la sessió:

  • RITUAL D’ENTRADA: els infants entren a la sala i es treuen les sabates (cal deixar-les ben posades) i, seguidament, fan tots una rotllana al terra, per tal de poder-se veure les cares i visualitzar la sala i els espais preparats. En aquesta trobada es prepara els nens per entrar en el joc simbòlic:

– Verbalitzem el nom dels nens i fem referència als qui no hi són, ja que tots els nens són igual d’importants.

– Recordem la sessió anterior i parlem dels aspectes més significatius dels infants.

– Els preguntem sobre el què volen jugar.

– Fem menció a les normes de la sala:

_ Hem de jugar sense fer mal.

_ Abans d’enfadar-se cal parlar-ne.

_ Hem de respectar el material.

_ S’ha d’evitar llançar la farina als ulls i a la cara.

– Abans d’entrar en l’expressivitat motriu ens untem cada part del cos, per tal d’entrar en contacte amb la farina.

  • EXPRESSIVITAT MOTRIU: al finalitzar el ritual d’entrada cal donar l’ordre en els infants per entrar en el joc, en aquest cas es va utilitzar: 1, 2, 3 i A JUGAR! Aquesta fase va donar lloc a diferents moments:

– A l’inici de la sessió es va produir un joc molt individual, on els nens experimentaven amb la farina.

IMG_0395

– A mesura que la sessió anava progressant, el joc va esdevenir més col·lectiu, tot provocant la guerra de farina entre els infants. Cal esmentar que aquesta situació es va donar gràcies a la presència de les mestres qui van provocar aquesta situació de joc.

IMG_0402

Aquesta fase de la sessió va acabar amb la recollida de la sala.

  • ASSEGURACIÓ PROFUNDA: pas del joc a la representació, és a dir, pont entre el treball motriu i la part cognitiva. En aquest cas, vam fer ús de la relaxació per passar d’un moment a l’altre; els infants es van estirar al terra i, aprofitant la farina que quedava, van començar a moure les extremitats superiors i inferiors amunt i avall, movent-se com si fossin àngels.
  • REPRESENTACIÓ: espai on els infants evoquen allò que han viscut (emocions, experiències, jocs, sentiments,…), sent facilitadors de donar forma i paraula a les idees i experiències.

En aquesta sessió, els infants van evocar les diferents sensacions en un dibuix.

IMG_0436  IMG_0433 IMG_0438

  IMG_0439 IMG_0441 IMG_0435

A mesura que els infants anaven finalitzant els seus dibuixos, explicaven a les mestres el què havien dibuixat.

  • RITUAL DE SORTIDA: moment de reagrupament, explicacions i acomiadament. En el nostre cas vam fer una rotllana i vam comentar entre tots allò que més els havia agradat i el dibuix que havien dibuixat. Posteriorment, ens vam aixecar i vam expulsar-nos la farina de tot el cos, part per part, tot treballant les diferents parts del cos. Seguidament, els nens i nenes es van posar les sabates, van agafar les tovalloles i es van acomiadar de la sala.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s